ArtTreatTrosa

Varukorg

PERSONUPPGIFTER

Vid en order/beställning hos Art Treat Trosa lämnar ni era personuppgifter – som hanteras med största varsamhet  och enligt GDPR/ i dagligt tal personuppgiftsbehandlingar. Läs gärna mer om hur vi behandlar dina personuppgifter i vår integritetspolicy.

Dessa uppgifter krävs för att beställningen ska kunna fullföljas.

Betalning

Vi följer distanshandelslagen/e-handelslagen och vi har lyft ut 2 viktiga delar ur denna för att förtydliga funktionen och förhållandet med kund. 

1. du måste vara 18-år för att handla på ArtTreat

2. ångerrätt gäller i 2 veckor ifrån paketet är levererat till kund

Hos oss på Art Treat Trosa kan du betala med Klara Checkout, Betalkort och Apple Pay. Alla betalningsuppgifter som du lämnar i våran webbutik behandlas olika beroende på din betalningsmetod. Vill du veta mer om hur mina samarbetspartners hanterar dina betalningsuppgifter kan du läsa mer i deras betalningsvillkor:

• Klarna Checkout

• Apple pay

• Direkt betalning med bankkort via Woocommers

Genom att välja valfri betalningsmetod godkänner du villkoren från leverantören av din valda betalmetod. Art Treat förbehåller sig rätten att neka en order och vi arbetar starkt för att förhindra bedrägerier och annan brottslighet då vi vill ha en fin och glad värld.

FRAKT/LEVERANS

Hos oss på Art Treat Trosa kan du välja mellan att hämta dina varor på salongen i Trosa, för att hämta varan behöver du boka en tid. Boka din tid genom att KLICKA HÄR och välj Köp av produkt. Om du inte har möjlighet att hämta på plats finns det självklart möjlighet att få varorna skickade till dig via Postnord. Kostnaden för frakten är 49 kr och vi skickar bara produkter inom Sverige.

LEVERANS

Vi behandlar din order snarast möjligast.

• Varorna packas normalt inom 1-2 arbetsdagar.

• Normal leverans är 2-4 vardagar . Leveranstiden är beroende på vart i Sverige du bor.

• Produkterna levereras av Postnord.

Varorna skickas till ert närmsta utlämningsställe och om du önskar att få avisering via sms så angiv erat mobilnummer vid beställning. Kontrollera noga telefonnummer så ni angivit rätt nummer. 

Om ni ej har ett mobilnummer så kan ni istället skriva in er emailadress. Om du av någon anledning inte hämtar ut ditt paket från postombudet debiteras du med en avgift på 200 kr som täcker fraktkostnaderna och de administrativa kostnaderna som det medför för Art Treat Trosa.

Skulle ni ej mottagit någon avisering inom 5 dagar så kontakta Art Treat så hjälper vi er.

Återbetalningspolicy/Retur policy:

BYTEN /RETURER

Öppet Köp

Öppet köp gäller från den dagen du mottagit en avisering om att paketet anlänt till ditt ombud och sedan 14 dagar framåt. Du kan under dessa dagar skicka tillbaka dina beställda produkter för att byta mot en annan vara eller få dina pengar tillbaka. Vill du lämna tillbaka en produkt eller en beställning måste du kontakta oss på info@arttreattrosa.se omgående. Följande gäller för öppet köp:

• Du kan returnera dina produkter inom 14 dagar från att du mottagit paketet.

•Produkterna ska ligga i obruten originalförpackning när de skickas tillbaka. Skulle de vara förstörda eller använda kan du inte få dina pengar tillbaka.

• Du står själv för returfraktens kostnad som ska skickas med spårbart paket ( tex skicka lätt med Postnord) EJ med postförskott.

Returer/ångerrätt

• När ni returnerar en vara sker återbetalning inom ett par dagar. För att er retur ska bli godkänd krävs det att varan ligger i obruten originalförpackning. Ni får ej ha använt, förstört eller skadat produkten. 

• Du har inte ångerrätt på förseglade hygienvaror som du öppnat och därmed brutit förseglingen. Kosmetiska produkter klassas vanligtvis som hygienvaror.

• Ni kommer att debiteras för eventuella extra omkostnader som uppkommer vid ej godkända returer, exempelvis om plomberingen är bruten eller förpackningen förstörd på annat sätt.

• Spara alltid din följesedel tills returen är avklarad.

• Du står själv för returfraktens kostnad som ska skickas med spårbart paket (tex skicka lätt med Postnord, EJ med postförskott)

• Enligt lag så har man rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar.

• Om ni ångrar ert köp så kontaktar du Art Treat Trosa så snart som möjligt. Ångerrätten startar den dag ni får en avisering om att varan finns hos ert ombud. En förutsättning för att kunna skicka tillbaka varan är att förpackningen är obruten och varan ska ej vara öppen eller använd. – se ovan.

• Om varan ska sändas tillbaka till oss så ska den packas väl.

• Ångerätten gäller inte om du redan använt produkten eller på grund av bristande information köpt fel vara. Är du osäker på ditt köp så kontakta oss innan så hjälper jag dig gärna.

Garanti

• Garantier på varorna lämnas av respektive tillverkare tillsammans med Art   Treat (detta innebär att vi hjälper dig vid oklarheter med en leverantörs produkt).

• Alla produkter har en innehållsförteckning men känner ni er osäker på innehållet så kontakta alltid oss innan köp/användning av produkt så hjälper vi er.

• Art Treat Trosa lämnar inga ytterligare garantier på produkterna.

• Får du en allergisk reaktion på någon av våra produkter kontakta oss omgående på info@arttreattrosa.se så hjälper vi er. Våra produkter från Sweden ECO, Rosenserien eller Chokladserien är dessutom försäkrade via vår leverantör eftersom de inte ska framkalla reaktioner.

REKLAMATIONER/TVISTER

Vid eventuell tvist eller reklamation följer Art Treat Trosa ,  ARN – allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Ta kontakt med oss om varan är felexpedierad, felaktig eller om ni upplever ett annat fel så snabbt som möjligt.

Skulle varan/produkten vara defekt eller sönder när ni hämtar ut den hos ert utlämningsställe, ta bilder omgående och ha en dialog med utlämnaren av paketet. Kontakta därefter oss omgående via mail till info@arttreattrosa.se med ditt namn och bilder på paketet/skadan.

Vi hoppas att du blir nöjd med oss och våra produkter!

Företagsinformation:

Företagsnamn:  Art Treat

Ägare: Veronica Wallström

Organisationsnr: 7312120061

Besöksadress: Industrigatan 9,  619 33 Trosa

Företagsadress: Tureholm Stubbhugget 3 619 92 Trosa

Kontakt: info@arttreattrosa.se alt 072-2323555ATIONER/TVISTER

Vid eventuell tvist eller reklamation följer Art Treat Trosa allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Ta kontakt om varan är felexpedierad, felaktig eller om ni upplever ett annat fel så snabbt som möjligt.

Skulle varan/produkten vara defekt eller sönder när ni hämtar ut den hos ert utlämningsställe, ta bilder omgående och ha en dialog med utlämnaren av paketet. Kontakta därefter oss omgående via mail till info@arttreattrosa.se med ditt namn och bilder.

Återbetalnings- och returpolicy

Intresserad av kampanjer, rabattkoder, erbjudanden och mer? Prenumerera på mitt nyhetsbrev

X